بانک مسکن
بانک مسکن

بانک مسکن

کلینیک چند تخصصی چاقی بیمارستان امام خمینی تهران(ادامه....)

روان پزشکی (دکتر الهام شرفی-فوق تخصص روان تنی) 

طب روان تنی یکی از زیر شاخه های تخصصی روان پزشکی است که به تاثیر متقابل جسم و روان می پردازد. در بسیاری از اختلالات طبی بویژه در مشکلات جسمی مزمن،بدون توجه به جنبه های روانی نمی توان به نتایج درمانی قابل توجه دست یافت.یکی از نمونه های بارز اختلالات سایکوسوماتیک چاقی است. درمان چاقی نیازمند یک تیم درمانی با همکاری رشته های مختلف پزشکی از جمله روان پزشکی می باشد. 

 بدون در نظر گرفتن مسایل روانی رفتاری درمان چاقی هر چند اگر در کوتاه مدت با موفقیت همراه باشد در نهایت محکوم به شکست خواهد بود. در کلینیک چاقی بیمارستان امام خمینی کلینیک روان تنی به ارائه خدمات مشاوره و درمان جنبه های روانی چاقی،اصلاح سبک زندگی و تشکیل جلسات پروه درمانی شناختی رفتاری و درمان دارویی می پردازد. 

گوارش (دکتر محمد جعفر فرهوش-فوق تخصص گوارش) 

بالون داخل معده برای کاهش وزن موقت بکار می رود. در این روش با قرار دادن یک بالون خالی داخل معده از طریق آندوسکوپ و پر کردن آن با مایع،حجم فضای داخل معده از اشتهای بیمار کاسته می شود. 

بالون را به مدت 6 ماه در معده گذاشته و سپس خارج نمود. بعلت مشکلات و عوارض ایجاد شده این روش هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است.در اکثر مواقع این روش در مراحل قبل از اعمال جراحی کاهش وزن و با هدف رسیدن به وزن مناسب تر جهت انجام جراحی توصیه می شود. 

روش دیگر نیز جراحی از طریق اندوسکوپ و گذاشتن یک مانع یا پوشش در دئودنوم جهت کاهش سطح جذبی می باشد. این روش بعلت هزینه بالا و عدم اثبات قطعی آن همچنان از روش های تجربی به شمار می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد