بانک مسکن
بانک مسکن

بانک مسکن

پرسشهای متداول

1-آیا از تسهیلات ساخت مسکن می توان جهت خرید یک واحد مسکونی استفاده کرد؟ 

تسهیلات متعلقه به حساب صندوق پس انداز ساخت مسکن صرفا جهت احداث پرداخت می گردد و دریافت این تسهیلات برای خرید واحد مسکونی امکان پذیر نیست 


2-آیا امکان دریافت تسهیلات مسکن جوانان قبل از سال پنجم وجود دارد؟ 

حداقل مدت زمان انتظار برای دریافت تسهیلات مسکن جوانان گذشت 5 سال تمام از تاریخ افتتاح حساب می باشد. لیکن چنانچه مشتری، متقاضی دریافت تسهیلات قبل از سال پنجم باشد، دریافت تسهیلات این حساب پس از تبدیل به حساب صندوق پس انداز مسکن و محاسبه امتیاز تسهیلاتی وی امکان پذیر می باشد. 


3-افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان برای اطفال صغیر به چه صورتی امکان پذیر است؟ 

افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان برای اطفال صغیر کمتر از 18 سال فقط توسط ولی، مادر و قیم امکان پذیر می باشد. 


4-در چه صورت، کارت خود پرداز ضبط می گرددو در صورت بروز این اتفاق، چه اقدامی می باید انجام داد؟ 

در صورتی که رمز کارت تا سه نوبت متوالی اشتباه وارد شود کارت غیر فعال و توسط دستگاه ضبط می شود. جهت دریافت کارت ظرف 24 ساعت به شعبه ضبط کننده و پس از آن می بایست به شعبه صادر کننده کارت مراجعه شود. 


5-چنانچه کارت هدیه منقضی شده دارای مانده باشد با ارایه درخواست، دریافت مانده مزبور امکان پذیر است ؟ 

در صورت انقضای کارت در صورتی که مانده حساب کارت کمتر از مبالغ اسمی کارت های هدیه رایج باشد تفاوت آن تا مبلغ اسمی کارت، بالاتر دریافت می گردد و کارت هدیه جدید عرضه می شود. 


6-رمز دوم مسکن کارت جهت انتقال وجه و پرداخت قبوض از طریق سیستم پرداخت های اینترنتی چگونه ایجاد می شود؟ 

ز تاریخ 20/10/88 تمامی مشتریان بانک قادر می باشند پس از دریافت رمز دوم ( pin 2 ) از طریق دستگاههای خودپرداز بانک از سرویس های انتقال وجه شتابی و پرداخت قبوض طریق اینترنت در وب سایت بانک استفاده نمایند.

برای ایجاد رمز دوم مسکن کارت باید از طریق ATM بانک مسکن، منوی تغییر رمز، اقدام به تولید رمز دوم ( حداقل 5 کاراکتر و حداکثر 12 کاراکتر ) نمود


7-کد اعتبار سنجی چگونه ایجاد می شود؟ 

کد اعتبارسنجی یا CVV2 به هنگام تحویل مسکن کارت برای انتقال وجه و پرداخت اقساط در اختیار مشتری قرار می گیرد
در صورت نداشتن کد اعتبار سنجی بر روی کارت ،مشتریان محترم می توانند از طریق دستگاههای خودپرداز و ایجاد رمز دوم از کد اعتبارسنجی و تاریخ انقضای کارت خود مطلع شوند


8-به چه دلایلی سیستم پرداختهای اینترنتی غیرفعال و رمز اولیه ورود به سیستم مسدود می گردد؟ 

1- به درخواست مشتری از طریق سیستم و با انتخاب بندغیر فعال کردن سیستم
2- ثبت 3 بار رمز اولیه ورود به سیستم به صورت اشتباه
3- انسداد توسط بانک به علت عدم رعایت مقررات از سوی مشتری
4- دستور مراجع قضایی
5- عدم استفاده از سیستم به مدت طولانی ( حداقل یک ماه ) 


9-برای استفاده از خدمات ساتنا چه اقدامی می بایست انجام گیرد؟ 

متقاضی باید به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه و فرم تقاضا تکمیل نماید. همچنین متقاضی می باید در شعبه بانک مبدا و مقصد دارای یکی از حساب های سپرده قرض الحسنه جاری –سپرده قرض الحسنه پس انداز و سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت متمرکز یا غیر متمرکز (کارتی یا دفترچه ای) باشد