بانک مسکن
بانک مسکن

بانک مسکن

جراح چشم

  

          

  

پزشکانی که در زمینه جراحی چشم تخصص دارند، عبارتند از:

نام پزشکتلفننشانی
علیرضا ابراهیمی4415177چهارراه طالقانی شمالی - بالاتر از داروخانه چلنگر - ساختمان پزشکان
کتایون برادران ابراهیمی2223144بلوار طالقانی شمالی - مقابل داروخانه چلنگر
منصور تیموری2249440خیابان دکتر بهشتی -بین شهدا و طالقانی - ساختمان 110
سید حمید حاجی میرزائی2225646خیابان دکتر بهشتی - ابتدای کوچه بازار انقلاب
فاطمه حق بیننداردخیابان دکتر بهشتی - نرسید به چهارراه طالقانی - ساختمان ایران زمین
عبدالخالق دریس2225248میدان توحید - خیابان مظاهری (مهدیه) - خیابان آبان
نصرت الله شاه محمدی2249133خیابان دکتر بهشتی - بین طالقانی و میدان شهدا - ساختمان نیلوفر
امیر شمس2223872خیابان دکتر بهشتی - نرسیده به چهارراه طالقانی - ساختمان پردیس
فیروز شهبازینداردخیابان دکتر بهشتی - ابتدای کوچه بازار انقلاب
حسین علیمردانی2221312خیابان دکتر بهشتی- انتهای خیابان بیمارستان امام خمینی
مرتضی فیروزبخت2243659بلوار طالقانی شمالی - کوچه شهروز - گروه پزشکی بقراط
علیرضا کاملی2235517خیابان دکتر بهشتی - بین میدان شهدا و طالقانی - ساختمان پزشکان شماره 1
حسین متولی2222850خیابان دکتر بهشتی - میدان شهدا- ساختمان پزشکان بهار
محمد محمدی روزبهایی2237012خیابان دکتر بهشتی - بین طالقانی و میدان شهدا - ساختمان سینا - طبقه دوم
ابوالحسن ملک فر

4471193

 4434666

رجایی شهر - فلکه اول - کوچه معینی
محمد مهدی زاده کاشانی2228581خیابان دکتر بهشتی - بین میدان شهدا و طالقانی - ساختمان پزشکان شماره 1
سید علی میر دهقان4427777خیابان دکتر بهشتی - بعد از چهارراه طالقانی - جنب اداره دارایی
التفات نجف زاده2240250خیابان دکتر بهشتی - چهارراه طالقانی
علی اصغر هدایتی6500098فردیس - فلکه دوم - نبش سوم شرقی
  

بانک مسکن

سیستم دفاع هوایی اس 400 ( سام 20 )

 
Image


اس 400 از نسل های جدید دفاع هوایی هست برای مقابله با موشکها و هواپیماها
این سلاح به وسیله شرکت آلماز(almaz) که تکامل یافته
سامانه اس 300 پی ام یو (سام 10)هست ساخته شده است.
این سیستم جدید قادر به هدف گیری هدفهای در حال پرواز تا مسافت 400 کیلومتر هست.
دراین سامانه برد رادارهای آن نسبت به اس 300 افزایش یافته و توانایی
ردیابی و انهدام موشکهای بالستیک با برد 3500 کیلومتر با سرعت 4.8 ماخ را دارا هست
این سامانه با مشخص شدن هدف به سرعت فعال شده
و موشک خود را به طرف هدف شلیک می کند
اولین آزمایش این سیستم در فوریه 1999 شروع شد
و پس از آزمایش موفق اس400 اولین نمونه این سامانه
درایالت یار کاپوستین در اختیار نیروی هوایی روسیه قرار گرفت

گروهای دفاعی روسیه یک آزمایش ضد موشکی نیز در 7 آوریل 2000 نیز انجام دادند
در این آزمایش آنتولی کورنکوف فرمانده نیروی هوایی روسیه نیز حضور داشت و
با تایید وی از ژوین 2000 مجهز شدن تمام
مناطق هوایی و پایگاهها نظامی و موشکی روسیه به سامانه اس 400
برای در اختیارگذاشتن نیروهای خود را خواستار شد
اس 400 یکی از پیشرفته ترین سامانه های ضد هوایی هست
که در اختیار نیروهای روسی قرار گرفته هست

Image


منبع fas.org
جمهوری اسلامی ایران هم در سال 2003 خواستار
خرید اس 400 بود ولی اما به دلایلی مثل هزینه زیاد آن
که بالغ بر 4 میلیارد دلار بود و یا فشار غربیها ایران تا الان
موق به خرید این سامانه و مستقر کردن
لانچر های آن برای مقابله با تهدیدات هوایی نشده است

Image

F 4 Phantom

 

این هواپیما خوش قیافه و چالاک و قوی با حضور موثر بیش از ۴۰ ساله اش هنوز رقیب برای خود می طلبد و در بسیاری از پایگاههای هوایی و دریایی کشورهای مختلف یکه تاز می غرد پیش بینیها بر این استوار است که این هواپیما تا آخر این دهه نیر همچنان پرواز نماید .

یک هواپیمای جنگنده بمب افکن و شکاری که خیلی از کشور های دنیا این نوع را جزو ستون مهره نیروی هوایی خودشان در سه دهه اخیر قرار  داده اند منجمله این کشورها کشور مان ایران است که ۳۰ سال پیش نسبت به خرید این هواپیما از کارخانه معظم مکدانل داگلاس آمریکا  اقدام نمود . این هواپیما در جنگ با عراق کارایی و چابکی خود را اثبات نمود . بطوری که بیشتر حملات به بغداد و نفوذ به پدافند آن شهر که کار هر هواپیمایی نبود توسط این هواپیما صورت می پذیرفت .  بزودی وقایعی و خاطرات خلبانان این هواپیمای چبک را نیز در این قسمت برای شما عنوان می کنم .

سرعت این هواپیما تقریبا دو برابر سرعت صوت می باشد  .

بسیاری از کشورهای دنیا دلیل انتخاب خود نسبت به خرید این هواپیما را بدنه قوی و قابلیت نشستو برخواست از روی ناو و توانایی حمل مقادیر قابل توجه بمب و سایر پرتابه های آتشین ذکر می کنند .

حضور موثر این هواپیما در جنگ ویتنام به بعد بود و در این جنگ اصلی ترین اسلحه آمریکا در برابر ویتنام همین هواپیما بود . در کشور ما در اواخر جنگ نیز از این هواپیما برای نابود ساختن پدافند دشمن بکار می رفت . یکی از پیشرفته ترین f-4 های جهان نوع j  آن می باشد که در جنگ اول خلیج فارس نیز نسلهای آخر آن مورد استفاده قرار گرفت . البته د کشور آمریکا که بزرگترین استفاده کننده این هواپیما در جهان است این هواپیماها تقریبا بازنشست شده اند و گاها آنها را بعنوان هدفهای واقعی در مانورها از زمین بلند می کنند و آن را مورد هدف قرار می دهند .

این در حالی است که کشور اسراییل هنوز نسبت به ارتقای آن اقدام می نماید و این هواپیما را سوپر فانتوم ۲۰۰۰ نامیده است . کشور اردن ایران و اسراییل از خجمله کشورهای دارنده این هواپیما در خاور مینه هستند .

کشورهایی مانند انگلیس و آلمان هم از دیگر کشورهایی هستند که از این هواپیماها استفاده نموده اند البته آلمان نسبت به جایگزینی آن با ترنادو اقدام نموده انگلیس نیز این جایگزینی ها را در راس امور هوایی خود قرار داده .

از نظر من دوست داشتنی ترین هوایما که هیچ گاه آن را از یاد نمیبرم چون ظاهر این هواپیما دیدنی ترین ظاهر در میان همه هواپیما هاست .  هواپیما می باشد به همین دلیل برای شما اطلاعات زیادی را در این باره می دهم .

مطالب این قسمت برگرفته از کتاب پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی جهان (fantom f-4) است که به شما یشنهاد می کنم که این کتاب را حتما تهیه کنید چون مطالب این قسمت را همراه با عکسهای مربوطه عنوان نموده است .  

حال به تایخچه و معرفی هواپیمای f-4  میپردازیم

 اولین مدل f-4 که بصورت یک کابینه ساخته شد بنام f3h-g  نامگذاری شد که این هواپیما در سال ۱۹۵۳ ساخته شد این جنگنده مجهز به رادار (AP2-50 )  بود و دارای دو موتور از نوع J-65 بود AH-1 نیز نوع تکمیل شده این مدل بود که در سال ۱۹۵۴ روی خط تولید قرار گرفت . اولین نوع دو کابینه این هوایما نیز بنام F4-H1 بود که در سال ۱۹۵۸ تکمیل شد

در اولین پرواز نخستین فانتوم خلبان آزمایشگر این هواپیما از سرعت و قدرت این جنگنده ابراز حیرت نمود

درسال ۱۹۵۹رکورد ارتفاع پروازی توسط این هوپیما شکسته شد . این فانتوم که بنام TOP FLIGHT  معروف شد در ششم دسامبر ۱۹۵۹ تا ارتفاع ۹۸۷۷۵ متری سطح زمین صعود کرد که در آن زمان این رکورد ۴۰۰۰ پا بیشتر از بهترین رکوردی بود که یک سال قبل از آن جت شکاری شوروی بر جای گذاشت .

در سال ۱۹۶۳ مدلی دیگر از این هواپیما بنام F4-A ساخته شد . بعد از ان مدل دیگری از این هواپیما که بسیار از آن استفاده شد F-4B بود این نوع مزیتهایی از نظر ظاهری و تکنیکی با نوع F-4A داشت . رادار F-4B بزرگتر بود و قطر بدنه F-4B ۳۲ اینچ بیشتر بود کابین عقب F-4B  کمی بالاتر آمده بود موتور های این هواپیما  نیز J-79-GE-8 بود که از نظر بازدهی نیز بسیار خوب بود .

بمحض درک ارزشهای این شکاری از نوع B  این نوع توسط نیروی دریایی سفارش داده شد . نوع تجسسی F-4B نیز ساخته شد این مدل که بنام RF-4B نام گذاری شد در عملیات عکسبرداری و جنگ الکترونیک بکار برده می شد و مسلح نمی شد .

این مدلها را از شکل زیر دماغه که به شکل دهان بسته موجود است و همچنین شکل ذوزنقه ای که در جلوی دماغه موجود است می توان شناخت . پس از مدتی نیز نیروی هوایی ایالات متحده سفارش ۲۷ فروند از نوع B  این نوع را داد . نیروی هوایی ابتدا نام F-110 را برای این نوع از هوایماها گذاشت که بعدها به F-4C معروف شد .

که البته برای پرواز در نیروی هوایی تغییراتی روی آن داده شد . این نوع هوایماها و اگثر مدلهای دیگر F-4 از کمر خود سوختگیری هوایی می کنند . مدلهای RF-4C نیز به بازار جنگ افزار شدند که از نوع تجسسی بودند .

F-4D نیز که پایه و اساس و کمر نیروی هوایی بسیاری از کشورها را تشکیل می داد و می دهد پس از مدتی تولید و روانه بازار شد . فرق میان مدل C و D  در نگ دماغه آنهاست . در مدل D بخاطر رادار آن که کمی بزرگتر بود دماغه اش کمی بزرگتر شد . رادار نامبرده به توانایی هواپیما در درگیریهای هوا به زمین وسعت بیشتری بخشید . اخیرا F-16 جایگزین این نوع شده است . بعضی از انواع D به توپ ۲۰ میلی متری نیز مجهز شده است .

F-4E که بیشترین تولید را در بین انواع F-4 ها داشته هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا می غرد . این نوع از هواپیما را از روع توپ آن در زیر دماغه می توان شناخت که طول آن از بقیه نوعها بزرگتر است . اصلی ترین هواپیمایی که بعدها جایگزین F-4E شد F-16  بود البته این جایگزینی ها نشانه عدم توانایی F-4 ها نبود چون هنوز F-4 در بسیاری از کشورها تنها سلاح رعب و وحشت برای دشمنانشان است .

بنظر من همیشه F-4 می غرد  و دل آسمان را می شکافد و هیچگاه از آسمان محو نمی شود .

F-4G مدل پیشرفته مدل E  است . اصلی ترین تفاوت ظاهری که در نوع G , E  می توان به چشم دید بالای سکان عمودی مدل G  است که برجسته و طولی است مدل N  نیز که بسیار پیشرفته است تولید شد و در نیروی دریایی آمریکا مشغول خدمت گردید . بعد از ان نیز نوع S .

RF-4E برای کشورهای جهان مجموعا به تعداد ۱۳۰ فروند سفارش و تولید گشت که نقش بسزایی در تجسس و عکسبرداری برای این کشورها داشته .

نوع F این جنگنده نیز منحصرا برای آلمان تولید و تحویل شد . نوع M  نیز منحصرا برای انگلستان تولید شد .

فانتوم نوع S احتمالا آخرین نوع فانتومی بود که ساخته شد .

اف ۴ های ایران

پیش از انقلاب اسلامی، ایران در میان کشورهای خارجی (خارج از آمریکا) دارای بیشترین تعداد اف ـ۴ فانتوم بود. ایران اولین بار در سال ۱۹۶۷ خواستار خرید اف ـ۴ دی شد. از این هواپیماها در چندین عملیات ناموفق علیه هواپیماهای میگ ـ۲۵ شوروی که در قلمرو هوایی ایران جاسوسی می کردند، استفاده شد. (بعدها با خرید هواپیماهای اف ـ۱۴ و آزمایش موفقیت  آمیز آنها در ارتفاعات بالا این پروازهای دست اندازانه شوروی قطع شد.) اولین عملیات موفقیت آمیز این هواپیماها در سال ۱۹۷۵ انجام شد؛ عملیاتی که بنا به درخواست سلطان نشین عمان و برضد شورشیان این کشور انجام شد.
پس از انقلاب و تحریم تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا، این کشور از تحویل ۱۶ آراف ـ۱۴ای و ۳۱ اف ـ ۱۴ای به ایران سرباز زد و این هواپیماها هرگز به ایران تحویل داده نشدند.

 

ایران با وجود تحریم گسترده غرب توانست در جنگ این هواپیماها را با اتکا به توان داخلی و تهیه قطعات موردنیاز از کانال هایی به جز آمریکا در بهترین توان رزمی نگه دارد.
در آغاز جنگ تحمیلی بر ضد کشورمان در ۳۱ شهریور ۱۳۵۱ (۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰) نیروی هوایی ایران بیشترین نقش دفاعی و همزمان تهاجمی را علیه عراق داشت و بازوی پرتوان این نیرو هواپیماهای اف ـ۴ فانتوم بودند که پیروزی های نیروی هوایی و نقش موثر آن تا حد زیادی به این هواپیماها بستگی داشت. این جنگنده بمب افکن کارکشته افسانه ای بدون شک ستاره جنگ تحمیلی بوده است. فانتوم تمام عملیات های محوله اعم از تک های سبک و بمباران های عمقی در خاک دشمن را به بهترین نحو انجام می داد.
این هواپیماها از سوی متخصصان داخلی به این قابلیت دست یافته اند که موشک های ضد رادیویی کی اچ ـ۵۸ را به همراه سیستم کمکی هدف یابی حمل و شلیک کنند، از دیگر موشک هایی که به لطف اقدامات متخصصان داخلی توسط اف ـ۴ حمل و شلیک می شوند می توان به آرـ۷۳ و پی ال ـ۷ که موشک های کوتاه برد هوا به هوا هستند، اشاره کرد. از دیگر اقدامات متخصصان داخلی می توان دوبرابر کردن برد رادار

 

ای پی کیو ـ۱۲۰ و اضافه کردن سیستم خودکار هدف یاب به این جنگنده بمب افکن اشاره کرد