بانک مسکن
بانک مسکن

بانک مسکن

پروبیوتیک چیست؟

فلور روده انسان حاوی انواع بسیاری از باکتریها است. بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند.

به گزارش گروه علمی ، پزشکی باشگاه خبرنگاران، اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) پروبیوتیک را اینگونه تعریف می‌‏‏کند: «پروبیوتیک‌ها میکرو ارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که مصرف کافی آن‌ها سبب نمایان شدن اثرات سلامت بخش در بدن میزبان می‌شود.»


 بر این اساس، باکتری‌های پروبیوتیک موجود در محصولات خوراکی، نه تنها باید دارای مشخصه‌های عملکردی و سودمند برای سلامتی انسان باشند بلکه از قابلیت ماندگاری در دستگاه گوارش هم برخوردار باشند. این ویژگی‌ها شامل رشد و بقای ارگانیسم‌ها در روند تولید محصول، نگهداری، و پس از مصرف حین انتقال از معده به روده است. دوز پروبیوتیم مصرف شده عامل مهمی است که بر تراکم میکروارگانیسم موجود در بخش‌های مختلف دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد. پروبیوتیک‏‌ها همچنین قادرند اختلالات میکروبیوتای روده، پس از درمان آنتی‌‏بیوتیکی را به حداقل برسانند. 
ادامه مطلب ...

عید فطر سال 94

طبق آنچه عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرده است، به احتمال زیاد شنبه روز عید فطر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری هم اکنون در حال برگزاری است.

طبق اطلاع عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب، پیش‌بینی می‌شود که رویت هلال ماه در غروب روز پنج‌شنبه بسیار بعید است و طبق پیش‌بینی‌های قبلی، همان روزی که در تقویم ذکر شده است یعنی شنبه، عید فطر است.

حجت‌الاسلام موحد نژاد اضافه کرد: در صورتی که اتفاق دیگری رخ دهد، به اطلاع مردم خواهد رسید .

گواهی عدم حضور

بخشنامه های ثبتی - بند 89 :

الف:مداخله و مباشرت دفاتراسناد رسمی در تهیه وتنظیم قولنامه عادی خلاف شئون سردفتری و ممنوع است.

ب:درمواردی که طرفین قولنامه عادی یا مدارک دیگری میان خود شرط کرده باشند که درموعد معیین سند معامله آنان دردفترخانه مشخص ثبت شود چنانچه سند موضوع قولنامه درموعد مقرر درآن دفتربه ثبت نرسد، به درخواست کتبی ذینفع به صدور گواهی از طرف سردفتر درزمینه علت عدم انجام معامله در نمونه ای که به ضمیمه این بخشنامه صادر می شود بلامانع خواهد بود .

ادامه مطلب ...