بانک مسکن
بانک مسکن

بانک مسکن

ارزش بازار در برابر ارزش ذاتی

یک تعریف عمومی ارزش واقعی عبارت است از : آن ارزش که توسط حقایق مشخص می شود ، یعنی دارایی ها ، درآمدها ، سودهای سهام و عواملی مثل عامل مدیریت . هدف از به کار بردن (( ذاتی )) آن است که تأکید شود اولا ، ارزش با قیمت جاری بازار تفاوت دارد و دیگر اینکه این  (( ارزش)) ، بستگی به در حال کار بودن یا نبودن دارایی ندارد .

در حقیقت احتمال دارد ارزش ذاتی هر کالا که محاسبه شده ، حداقل سالی یکبار در اثر بهبود و اصلاح عوامل مختلفی که بر آن ارزش خاص اثر دارند ، تغییر کند ، لیکن در بسیاری موارد تغییرات ارزش ذاتی ، آهسته تر از تغیرات قیمت بازار است و معمولا تفاوتی که بین ارزش ذاتی و قیمت جاری در یک زمان وجود دارد به نفع سرمایه گذاران است .

گرچه امروزه این مفهوم را برای ارزشیابی اوراق بهادار ( اوراق قرضه و سهام ) تعیین و تعریف کرده اند ، ولی آن را در مورد سایر اقلام دارایی ها تجاری نیز می توان به کار برد.

تعیین ارزش ذاتی مستلزم آن است که جریانات نقدی که انتظار می رود در آینده از یک دارایی به دست آید ، تخمین زده شود ، سپس یک نرخ سرمایه گذاری یا نرخ تنزیل مناسب تعیین شود ، و بعد ارزش فعلی جریانات نقدی محاسبه شود .

آخرین دیکشنری های ساخته شده که بار نرم افزار با بیلون کار میکند

     ۱ دیکشنری تخصصی حسابداری انگلیسی به فارسی   (حاوی ۴۵۱۷ واژه تخصصی)   

    ۲) دیکشنری راهنمای توابع اکسل   

    ۳)توابع ساخته شده محاسبه نسبت های مالی در اکسل 

    ۴)دیکشنری تخصصی حسابداری فارسی به انگلیسی ( حاوی ۴۱۸۲ واژه تخصصی)

   به منظور استفاده از فرهنگ لغت های فوق می بایست نر م افزار بابیلون را روی سیستم خود نصب نمائید.

 لینک دان لود تابع محاسبه مالیات حقوق کارکنان مشمول قانون کار در سال 1385

 

جهت فعال کردن بصورت زیر عمل نمائید.

 

Open  The excel-----Tools-----Add-ins----Browse---CalTax